W zakresie minimalnych wymagań dotyczących dostępności cyfrowej prawodawca odsyła do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 848).
Inne przykłady zapewnienia dostępności cyfrowej:
- umożliwienie osobom z niepełnosprawnościami kontaktu z urzędem w formie SMS lub MMS poprzez odpowiedni numer telefonu, adresy mail bądź telefonicznie;
- komunikator- wideotłumacz zapewniający kontakt z urzędem;
- umieszczenie na stronie internetowej urzędu plików, dokumentów w formie cyfrowej;
- zamieszczenie na stronie internetowej urzędu tzw. deklaracji dostępności serwisu internetowego danego urzędu.
Agnieszka Gontarz
mówi:W jaki sposób kształtować różne rodzaje dostępności miejskiej w trudnych czasach pandemii COVID-19? Inspiracji można szukać w europejskim raporcie opublikowanym przez Komisję Europejską:
Access City Award 2021: Przykłady najlepszych praktyk w zakresie poprawy dostępności miast Unii Europejskiej
https://ec.europa.eu/social/main.jsp?catId=738&langId=pl&pubId=8395&furtherPubs=yes
Agnieszka Gontarz
mówi:Przydatne linki dotyczące dostępności cyfrowej:
https://mc.bip.gov.pl/ogloszenia/dostepnosc-cyfrowa-podmiotow-publicznych-wyniki-monitoringu-stron-internetowych-i-aplikacji-mobilnych-za-lata-2020-2021.html
https://www.gov.pl/web/dostepnosc-cyfrowa/jak-znalezc-podstawowe-bledy-dostepnosci-cyfrowej-strony-internetowej